19-20 грудня 2024 р. на базі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Теоретико-методологічні та практичні аспекти підготовки та діяльності вчителя правознавства: досвід і проблеми».
Із вітальним словом до учасників наукового заходу звернувся перший проректор, кандидат історичних наук, доцент Володимир Дубінський. Модератором конфренції був завідувач кафедри археології, спеціальних історичних і правознавчих дисциплін, доктор історичних наук, професор Олександр Федьков.
Під час пленарного засідання обговорили низку важливих питань, пов’язаних із розвитком правознавчої освіти, зокрема підготовкою вчителів правознавства та історії. Особливу увагу приділено історичному аналізу діяльності кафедри археології, спеціальних історичних і правознавчих дисциплін у контексті підготовки вчителів правознавства з 1952 до 2024 року, внесок кафедри у розвиток методик викладання, а також трансформацію навчального процесу в умовах воєнного часу, стратегії та технології, які дозволяють адаптувати навчання до сучасних викликів. Учасники наголосили на важливості оволодіння цифровими технологіями для ефективного викладання в умовах Нової української школи.
Розглянули й реалізацію міжпредметних зв’язків на уроках правознавства та громадянської освіти, зокрема акцентували увагу на сучасних підходах і перспективах такої інтеграції, яка сприяє комплексному розумінню учнями правових та історичних явищ.
Цікавим інноваційним аспектом стала тема використання навчальних коміксів на уроках правознавства. Були представлені дидактичні рекомендації, які сприяють підвищенню зацікавленості учнів та кращому засвоєнню матеріалу.
Завершальним етапом стало обговорення правового забезпечення охорони пам’яток історико-культурної спадщини.
Цей захід став важливим майданчиком для обміну досвідом і пропозиціями щодо вдосконалення методик викладання та підготовки сучасних педагогів в умовах постійних змін.
За підсумками конференції буде опубліковано збірник тез із текстами доповідей і повідомлень про теоретико-методологічні та практичні аспекти підготовки й діяльності вчителя правознавства, їхній досвід і проблеми.