СТУДЕНТАМ-МАГІСТРАНТАМ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ПРО ЦІЛІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ДО 2030 РОКУ

Новини факультету

29 серпня для студентів магістерського рівня вищої освіти (спеціальності 014 Середня освіта (Історія); 032 Історія та археологія) було проведено семінар, присвячений набуттю здобувачами навичок і компетентностей направлених на досягнення глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, проголошених резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 року № 70/1, визначених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722. Зокрема, гарант ОП Історія спеціальності 032 Історія та археологія, доктор історичних наук, професор Олександр КОМАРНІЦЬКИЙ детально зупинився на передісторії прийняття «Цілей сталого розвитку», охарактеризував зміст кожної із цілей (подолання бідності; подолання голоду; міцне здоров’я; якісна освіта; ґендерна рівність; чиста вода та належні санітарні умови; доступна та чиста енергія; гідна праця та економічне зростання; інновації та інфраструктура; зменшення нерівності; сталий розвиток міст і громад; відповідальне споживання; боротьба зі зміною клімату; збереження морських ресурсів; захист екосистем суші; мир та справедливість; партнерство заради сталого розвитку). Олександр Борисович звернув увагу, що в університеті забезпечується рівноправний доступ до професійного навчання, відсутні будь-які гендерні і матеріальні розбіжності, забезпечується загальний доступ до якісної вищої освіти, гендерна рівність (жінки мають рівні права і можливості, відсутні будь-які прояви сексуального насильства та експлуатації).

Гарант ОП Середня освіта (Історія), кандидат історичних наук, доцент Іван БОРОВЕЦЬ проінформував присутніх, що у зв’язку із зміною назви освітньої програми на Середня освіта (Історія та громадянська освіта) буде введено новий освітній компонент «Україна і світ», у робочій програмі якого передбачено вивчення тем пов’язаних із цілями сталого розвитку (зокрема, буде акцентуватися увага на соціальних проблемах сучасності).

Висловилися також і здобувачі вищої освіти. Зокрема, Юрій ЗЛОТІН звернув увагу, що Цілі сталого розвитку спрямовані на значне скорочення всіх форм насильства, а також на пошук, спільно з державними органами та громадами, довготермінових рішень для подолання конфліктів і покращення безпеки. Власне, ця ціль є дуже актуальною, зважаючи на те, що в Україні з 24 лютого запроваджено воєнний стан.

Андрій ОЛІЙНИК зупинився на екологічних проблемах, а також на забезпеченні загального доступу до безпечної та недорогої питної води, що, на його думку, вимагає інвестування у відповідну інфраструктуру, забезпечення санітарно-технічних споруд.

Вероніка КОРОЛЬ висловилася про забезпечення загальної початкової освіти. Вона зазначила, що рівень грамотності зріс, однак ще не всі діти відвідують школу (наприклад, у Західній Азії і Північній Африці, африканських країнах на південь від Сахари).

Валентин КАЛИНЮК висловив своє ставлення до гендерної рівності. На його думку, розширення прав і можливостей жінок справило суттєвий позитивний вплив у всіх сферах і сприяє економічному зростанню та розвитку.