Безсумнівно, невід’ємним складником підготовки майбутніх фахівців є проходження навчальної практики. 5-16 грудня студенти ІІІ курсу спеціальності 032 Історія та археологія проходили музейну практику на базі Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника під керівництвом кандидата історичних наук, доцента кафедри історії України Андрія Задорожнюка.
За цей час вони ознайомились із роботою головних відділів структури , дізнались чимало нового з робочих буднів працівників установ та про особливості кожної професії пов’язаної з музейною справою. Обговорили питання щодо напрямів і форм роботи установ: комплектування, обробки, систематизації, обліку, зберігання та використання музейних експонатів, використання їх у науково-дослідній і навчально-виховній роботі. Також студентам розповіли про наукове вивчення й опис музейних предметів, облікову роботу, зберігання музейних предметів, ознайомили з основними методами створення музейних експозицій.
Здобувачі вищої освіти отримали наочний досвід у галузі здійснення музеями культурно-просвітницької роботи, відвідали екскурсії та виставки, а також поділилися відгуками щодо проходження практики:
«Одразу ж зазначу, що проведений час на музейній практиці запам’ятається мені надовго. Всі 10 днів були наповнені переважно позитивними емоціями. Окрім ознайомчих заходів з основними особливостями роботи в музейних установах, нам проводили цікаві і змістовні екскурсії, які в поєднанні з унікальними виставками розвивали наше культурно-історичне й естетичне бачення минулого Поділля, наголосивши тим самим на важливості цього регіону в контексті історії України у багатьох аспектах. Також хочеться віддячити колективу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника, який в котре довів своє доброзичливе ставлення до студентів, готовність підтримати ініціативу щодо написання наукових робіт і за теплий прийом та атмосферу» (Юрій Павлинський);
«Насамперед хочу сказати, що музей – це установа, що займається збиранням, вивченням, зберіганням і експонуванням предметів – пам’яток природної історії, матеріальної і духовної культури, а також просвітницькою та популяризаторською діяльністю. Моя практика проходила на базі Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника. Тривалість практики два тижні. За цей час ми мали відвідати всі можливі відділи музею. Складалася вона, всупереч моїм очікуванням, не із здування пилу з експонатів, а з самої активної, творчої роботи.
Кожен новий день практики був чудовим, цікавим, а також сповнений мистецтва, особливо після відвідин Галереї мистецтв, яка розміщена у Старому місті. Галерея представляє різні твори живопису, графіки, скульптури західноєвропейського та українського мистецтва. Виглядало це неймовірно красиво, і мені дуже сподобалося.
Також, ми відвідали Стару фортецю, де детально ознайомилися з розвитком музею на її території. Приємно було дізнатися , що музеї на території замку постійно вдосконалюються сучасними технологіями. Експонати в Ратуші вражають, мені здалося, що найбільше захвату і цікавості приніс нам відділ грошей, де можна побачити наші та іноземні банкноти, серед них ще є такі купюри, яких ми ніколи до цього не бачили.
Під час практики нам вдалося побувати на чайній церемонії XVII століття і скуштувати дуже смачний чай двох видів: зелений і чорний. Це відбулося у Музеї старожитностей на виставці «Чашечки османської кав’ярні XVII століття». Там ми дізналися багато нового про те, звідки походять кава та чай. Ми відвідали виставкову залу, яка має вражаючу різноманітність експонатів.
Взагалі, кожен відділ має свої особливості та свою історію. Отож, під час практики, завдяки наставникам, я зуміла побачити і зрозуміти більше ніж простий відвідувач музею, за що дуже вдячна. Нам розповідали про історію експозиції , про їхню появу» (Валерія Свідніцька);
«За час музейної практики ми дізнались багато цікавого щодо експозиційної діяльності в кожному з відділів Кам’янець-Подільського державного історичного музею – заповідника . Практика була надихаюча , адже кожен з відділів музею несе в собі свою історію. Нашим завданням було засвоїти професійні навички роботи в музеї і, на мою думку , всі ми з цим завданням впорались» (Ірина Онуфрейко);
«Я студентка академічної групи ІstA1-B20. Нам пощастило, оскільки не зважаючи на складні умови, змогли провести музейну практику в очному форматі, що останнім часом є великою рідкістю. Ми у великому захваті від виконаної праці щодо створення цього музею, а також тієї естетики оформлення та подачі інформації» (Юлія Лисецька).
Від групи IstA1-B20 хочемо висловити щиру подяку керівнику практики Андрію Задорожнюку, декану історичного факультету Анатолію Глушковецькому та колективу Кам’янець-Подільського державного історичного музею-заповідника, за можливість, у таких не легких умовах, наочно отримати новий важливий та цікавий досвід, який обов’язково стане в нагоді на ниві нашого професійного зростання.
Студенти групи IstA1-B20